Logo školy
Distanční výuka na ZŠ Fryčovická

Distanční výuka na ZŠ Fryčovická

Pro výuku využíváme informační systém, který už žáci znají : Bakaláře, e-mail,  Skype, Google Classroom, Socrative, WhatsApp, webové stránky tříd, telefonické individuální konzultace, pracovní sešity a učebnice.

Všichni učitelé jsou dětem nápomocni, jsou s nimi denně v kontaktu, i když bohužel jen na dálku. Samostatná práce je zadávána dle týdenních plánů. Při výkladu učiva, případně k vysvětlení úkolu používají videa, videokonference. Učitelé žákům doporučují a přeposílají různé on-line odkazy k procvičování učiva.

Žáci k práci využívají hlavně počítač, mobilní telefon, případně tablet. Většina žáků pracuje na vlastním počítači, někteří se o něj dělí se sourozenci nebo s rodiči. Většina žáků je zcela samostatná, žáci se orientují v informačním kanálu a pracují bez pomoci rodičů. Je zřejmé, že starší žáci jsou samostatnější, ale co se týká objemu práce, ve srovnání s mladšími žáky, potřebují více času na vypracování úkolů při samostudiu.

Co nás těší, je, že žáci považují úkoly za přiměřené, někteří by jich dokonce zvládli i více. Dětem vyhovuje tempo zadávání úkolů. Úkoly hodnotíme formativně.

Žáci si v současné době již vytvořili určitý systém práce, naučili se v elektronickém prostředí orientovat a oceňují na něm zejména možnost naučit se samostatnosti. Líbí se jim on-line hodiny některých vyučujících, všímají si také ochoty svých učitelů a poskytování rychlé zpětné vazby a individuálního přístupu. Vyzdvihují jednu z výhod vzdálené výuky a to, že nemusí ráno vstávat a mohou si čas na úkoly a samostudium rozvrhnou podle svých potřeb.


Mgr. Hana Nytrová



Optimalizováno pro rozlišení 1024x768 a prohlížeč Mozilla Firefox 3 nebo Internet Explorer 7